הפופולריות של מנטורינג כפרקטיקה של חברות השואפות לפתח את הקריירה של עובדיהן ללא הכשרה מותאמת אישית עולה מאוד בשנים האחרונות.
בין הסיבות המרכזיות לכך ניתן למנות את האפשרות להתאמתה לצרכיה הספציפיים של החברה, העלות הנמוכה שלה והאפשרות להשתמש במנטורינג למגוון רחב של מטרות.
החל בליווי עובדים חדשים וכלה בחיזוק שיתוף הפעולה בין העובדים. אם נוסיף לכך את התפקיד המוכר יותר של העברת הניסיון לעובדים צעירים ומוכשרים, קל להבין את הפופולריות של פרקטיקה זו.
גיבוש תוכנית מנטורינג מוצלחת מחייב תכנון מוקפד. לאחר קביעת היעדים הרלוונטיים לתוכנית, יש להגדיר את פורמט היישום. כאן ניתן לשקול יישום תוכנית בין-דורית, שבה מנהלים בכירים מעבירים את ניסיונם, או להתמקד במגדר כאשר המטרה יכולה להיות למשל פיתוח הנהגה נשית.חשוב להבין שברוב המקרים, מנטורינג אינו מתמקד רק בהעברת ידע, אלא גם בהבנה טובה יותר של פערי הדורות וניסיון לגשר עליהם באמצעות שני הצדדים.
ביטחון רב יותר, הכנסות גבוהות יותר
המנטורינג מציע טווח רחב של יתרונות. כך, למשל, הוכח כי תוכניות תאגידיות שיפרו את כישוריהם של עובדים ואת ביטחונם העצמי. תוכניות אלה אף חיזקו את מחויבות העובדים לחברה, גרמו להם להישאר בה זמן רב יותר ותרמו לעלייה בפרודוקטיביות ולהפחתה בעלויות של מחלקת משאבי האנוש, בהתאמה. מחקר של חברת גרטנר מצא שיעורי שימור גבוהים יותר הן בקרב עובדים שעברו מנטורינג (72%) והן בקרב המנטורים עצמם (69%). שיעורים אלה היו גבוהים יותר בהשוואה לשיעורי השימור של עובדים אחרים. במקביל לכך, מגלים ממצאיו של סקר נוסף כי אחוז העסקים שיושם בהם מנטורינג ודיווחו על עלייה בהכנסות היה כמעט כפול בהשוואה לעסקים שלא יושם בהם מנטורינג.
זריקת עידוד לקריירה
מנטורינג טוב לא רק לעסקים, אלא גם פופולרי ביותר בקרב עובדים. נוסף על כך שיותר מ-79% מבני דור ה-Y מתייחסים למנטורינג כאל מרכיב שתרם משמעותית להצלחת הקריירה שלהם, מחקרים מראים כי בקרב 25% מהעובדים שגויסו לתוכנית מנטורינג נצפה שינוי לחיוב בדרגת השכר, בהשוואה ל-5% העובדים שלא גויסו לתוכנית כזו. לאמיתו של דבר, תמימות הדעים בקרב מנהלים ועובדים כאחד לגבי ההשפעה החיובית של מנטורינג כה גבוהה עד ש-71% מ-500 החברות הראשונות בדירוג כתב העת Fortune מציעות כיום תוכניות כאלה.
רוצים לשמוע עוד על דרכים לשמר ולהיטיב עם העובדים?
דברו איתנו בטל' 09-9610600