סקר שוק בעקבות ההטבות הפופולאריות ביותר
לפני שמתחילים לגבש פורמט, כדאי לבדוק את השוק ולהבין מה נהוג להציע לעובדים בחברות מתחרות בתעשייה. עם זאת, אל תקבלו כמובן מאליו את זה שלכל חברה היום יש מכון כושר או פעילות גיבוש אחת לרבעון – בדקו את הנתונים בפועל, התייעצו עם קולגות בתחום ובררו מה באמת העובדים אוהבים מבין מבחר ההטבות האפשריות.
זכרו שמה שמקובל בתעשייה לא בהכרח מתקבל באהדה בשטח. יתכן שכל חברה מציעה שירות הסעות לעובדים לרכבת, אבל אלה בוחרים שלא להשתמש בשירות ומעדיפים לקבל בתקציב הנ"ל הרצאות או פעילות מעצימה אחרת.
מומלץ להעביר שאלון מפורט בין העובדים ולבחון מולם אילו הטבות בכל תחום יעניינו אותם כמובן מתוך מאגר ריאלי לביצוע ולהחליט על פי דירוג ההטבות המבוקשות ביותר אלו מהן לשלב בתוכנית ההטבות השנתית.
הטבות בהתאמה אישית
יש לקחת בחשבון את השוני הפוטנציאלי בהעדפות העובדים במיוחד אם אוכלוסיית העובדים מגוונת בגיל ובסגנון החיים. חשבו על הטבות הלקוחות מעולמות תוכן שונים כמו בריאות, פעילויות לכל המשפחה, העשרה והציעו סל הטבות מגוון לפי בחירה. למשל, כל עובד יכול לבחור 3 הטבות ברבעון מבין ההטבות לבחירה לצד הטבות שניתנות לו ללא בחירה כמו למשל, סבסוד ארוחות. נתחו את הנתונים ובדקו כמה באמת עובדים ומאיזה סיגמנט (צעירים/מבוגרים/נשואים/רווקים/נשים/גברים) אכן מימשו את ההטבות שבחרו ואיזה אחוז מהם מימש את ההטבות שלא במסגרת בחירה.
מעקב זה שם המשחק
נהלו מעקב שוטף אחר מימוש ההטבות הניתנות במסגרת רווחת עובדים על מנת להבין טוב יותר אילו הטבות פופולאריות באמת וכמובן כמה הן עלו לארגון. אילו הטבות נוספות אפשריות מבחינה תקציבית, במידה ונשארת יתרת מזומנים למימוש. לדוגמא: אם עובדים עם מערכת כמו סיבוס ניתן לפקח ולבקר על מימוש ההטבות וכן להגדיר מגבלת תקציבית ידועה מראש שלא ניתן לחרוג ממנה בשום מצב. בכל מקרה, כדאי לכנס את מחלקת ה-HR אחת לחודש לפגישה בנושא רווחת העובדים כדי לדון ברעיונות חדשים.
זכרו שכדי להישאר תחרותיים חשוב תמיד לדאוג לרווחת העובדים, לגוון ולחדש בהטבות ורצוי לשלב בתמהיל גם הטבות שאין לאף אחד אחר בענף.