הטבות לעובדים בתקופות מאתגרות
בונוסים ותקציבי סיוע מוגדלים לעובדי היי-טק בישראל בימי לחימה
בונוסים ותקציבי סיוע מוגדלים לעובדי היי-טק בישראל בימי לחימה
התקופה הנוכחית היא תקופה מאתגרת עבור רבים מאיתנו. המצב הביטחוני, המצב הכלכלי ומשבר הקורונה השפיעו רבות על העסקים והעובדים בארץ. חברות רבות נאלצות לצמצם הוצאות ולפטר עובדים, בעוד העובדים נאלצים להתמודד עם חוסר וודאות תעסוקתית וירידה בהכנסות.
חברות טכנולוגיה מובילות רבות בחרו לאחרונה להעניק בונוסים נדיבים לעובדיהן בישראל כהוקרה על תרומתם ומאמציהם. לדוגמה, החברה סיילספורס העניקה תשלום חד פעמי של 10,000 שקלים לכל עובד בישראל, בעוד עובדים במילואים קיבלו פי שניים מסכום זה, כ-20,000 שקלים. לסיילספורס כ-700 עובדים בישראל במשרדים בנצרת, פתח תקווה ותל אביב.
גם חברת סיסקו העניקה מענק כספי בסך 9,500-19,000 שקלים לכ-800 מעובדיה בארץ כהוקרה על תרומתם בתקופה האחרונה.
גם חברת השבבים אינטל מתכננת להעניק בונוס של 5,000 דולר לכל אחד מ-12,000 עובדיה בישראל בחודש נובמבר, על פי דיווח בעיתון גלובס. מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר במכתב לעובדים כי התשלום הוא "סימן הוקרה" על "מחויבותם" לחברת השבבים במהלך העימות הנוכחי.
כמו כן, גם חברות רבות בישראל בוחרות להגדיל את התקציבים שלהן המיועדים לסיוע ותמיכה בעובדים בתקופת המלחמה. לדוגמה, חברת מלאנוקס הכפילה את תקציב הסיוע שלה לעובדים מ-2 מיליון שקלים ל-4 מיליון שקלים, על מנת לספק סיוע כלכלי, תמיכה נפשית ופתרונות מגורים לעובדיה הנמצאים באזורי העימות.
גם חברות כמו וויז, רביבו ולומניס הגדילו משמעותית את התקציבים למטרות אלה, מתוך הבנה שזוהי השקעה הכרחית ברווחת העובדים ובשמירה על כוח האדם שלהן בתקופה קשה זו.
בהקשר הזה, ישנם צעדים נוספים לתמיכה בעובדים בתקופה מורכבת זו במיוחד לנוכך העובדה שחברות רבות מבינות כי העובדים הם נכס החשוב ביותר שלהן, וכי דאגה לרווחתם ולוודאות התעסוקתית שלהם חשובה במיוחד בתקופות מאתגרות. חברות אלה נוקטות בצעדים שונים כדי לסייע לעובדיהן ולהקל עליהם בתקופה זו:
חלק מהחברות בוחרות להעניק לעובדים בונוסים ותוספות שכר, כדי לעודד אותם ולתגמל אותם על עבודתם המסורה. תוספות אלה יכולות להינתן כמענק חד-פעמי או כהעלאה בשכר החודשי.
עובדים רבים נקראים לשירות מילואים בתקופה זו. חברות רבות בוחרות להעניק לעובדים אלה הטבות שונות, כגון תשלום מלא של ימי המילואים, בונוס על שירות המילואים, ועוד.
חברות רבות שומרות על תנאים סוציאליים לעובדים גם כשהן נאלצות לקצץ בהוצאות. הן ממשיכות להפריש לפנסיה, לביטוח מנהלים ולקרנות השתלמות כרגיל.
חברות רבות מאפשרות לעובדים גמישות רבה יותר בעבודה, למשל עבודה מהבית, שבוע עבודה מקוצר, שעות עבודה גמישות וכדומה. מתן אפשרויות אלה מסייע לעובדים לשלב בין עבודה למשפחה ולהקל על ההתמודדות עם המציאות.
חברות רבות מציעות לעובדיהן סיוע נפשי באמצעות ייעוץ ארגוני, קבוצות תמיכה, או שיחות אישיות עם מנהלים. מטרת הסיוע הנפשי היא לעודד את העובדים ולסייע להם להתמודד עם הקשיים.
חברות רבות ממשיכות לקיים פעילויות גיבוש ורווחה לעובדים גם בתקופות קשות. פעילויות אלה חשובות לחיזוק המוטיבציה והקשר בין העובדים לארגון.
הצעד החשוב ביותר הוא שמירה על מקומות העבודה והימנעות מפיטורין ככל הניתן. חברות רבות מקפידות להימנע מפיטורין גורפים ולנקוט באמצעים אחרים שיאפשרו להן לצלוח את התקופה מבלי לפגוע בעובדים.
חשוב שההנהלה תשתף את העובדים באופן שקוף בנוגע למצב העסקי של החברה, ובנוגע לצעדים המתוכננים. שקיפות זו מפחיתה חרדות ויוצרת תחושת שותפות.
לסיכום, יש לזכור שהעובדים הם למעשה הנכס החשוב והיקר ביותר של כל ארגון. הם אלו שיוצרים את הערך, מפתחים את המוצרים והשירותים, ואחראים על הצלחת העסק מול הלקוחות. לכן, השקעה ברווחת העובדים ובשביעות רצונם היא למעשה השקעה בעתיד הארגון ויכולתו להתמודד עם אתגרים ולצמוח לאורך זמן.
הטבות לעובדים הן כלי חשוב לחיזוק המוטיבציה והמחויבות של העובדים לארגון, במיוחד בתקופות מאתגרות. חברות רבות בוחרות להשקיע ברווחת העובדים שלהן באמצעות תוספות שכר, הטבות, תמיכה נפשית ושמירה על תעסוקה. אלה הן השקעות ארוכות טווח שישפרו את יחסי העבודה בארגון ויסייעו לעומד יחדיו בתקופות קשות. על כן, חשוב להמשיך ולהשקיע בעובדים גם כשהתנאים אינם פשוטים.